Hormonların sınıflandırılmalarını, etki mekanizmalarını, genel özelliklerini, etkilerini,düzenlenmelerini
açıklamak ve öğretmektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ-1- 1 Hormonların metabolik düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak 2 Gebelik hormonları ile cinsiyet bezi hormonları hakkında bilgi sahibi olmak 3 Hormonlarla ilişkili testlerin uygulanışına yönelik temel özellikleri bilmek 4 Hipotalamus,Hipofiz,pankreas,tiroid ,paratiroid hormonlarının işlev ve özelliklerini tanımlayıp sıralayabilmek 5 Hormonların genel işleyişi ve kontrol mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olabilmek
Dersin İçeriği
Hormonların genel özellikleri ve işleyiş mekanizmaları,hipotalamus ve hipofiz hormonları,adrenal korteks ve medulla hormonları,troid bezi hormonları,pankreas bezi hormonları,gonad ve gebelik hormonları,kalsiyum ve fosfor metabolizmasını düzenleyen hormonlar,metabolizma entegrasyonu
Haftalık Konular - Öğretim Yöntem ve Teknikleri/Ön Hazırlık Kaynakları
1
Hormonların genel özellikleri ve işleyiş mekanizmaları
2
Hipotalamus ve hipofiz hormonları
3
Adrenal korteks hormonları
4
Adrenal medulla hormonları
5
Tiroid bezi hormonları
6
Pankreas bezi hormonları
7
Ara sınav
8
Erkek gonad hormonları
9
Kadın gonad hormonları
10
Sindirim sistemi hormonları
11
Kalsiyum metabolizmasını etkileyen
12
Büyüme faktörleri
13
Hormonların metabolizma düzenlemeleri
14
Hormonların metabolizma düzenlemeleri
15
Biyokimyada Uygulanan Endokrinolojik Testler
16
Final sınavı
Kaynaklar / Ders Notu
Gürdol Ademoğlu Biyokimya 2012
Henry´s Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods
Kaynaklar / Diğer Kaynaklar
-
Materyal Paylaşımı /Dökümanlar
-
Materyal Paylaşımı / Ödevler
-
Materyal Paylaşımı / Sınavlar
-
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
KATKI PAYI
Arasınav 1
30
TOPLAM
30
Yarıyıl İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
30
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı
70
TOPLAM
100
Ders Kategorisi
Temel mesleki dersler
Program Çıktıları
PÇ-1
Disiplinler arası ekip çalışması yapabilme becerisi
PÇ-2
Etkin yazılı ve sözlü iletişim becerisi
PÇ-3
Hastalıklara neden olan etkenler hakkında bilgi sahibi olabilme ve korunma yöntemlerini bilme becerisi
PÇ-4
Hastalıklar hakkında tanı koyabilme becerisi
PÇ-5
Hastalıkların ayırıcı tanısını bilme becerisi
PÇ-6
Hastalıklar ile ilgili acil girişimleri yapabilme ve tedavi edebilme becerisi
PÇ-7
Hayat boyu öğrenimin önemini kavrama ve uygulama becerisi
PÇ-8
İlgili daldaki çağdaş yöntemler, teknikler ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilme ve kullanabilme bilgi becerisi
PÇ-9
İlgili daldaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
PÇ-10
İlgili dalda verilen bilgileri uygulama becerisi
PÇ-11
Mesleki güncel konuları izleme
PÇ-12
Mesleki ve etik sorumluluğu anlama
PÇ-13
Normal insan vücudunun gelişimi, yapısı ve işleyişini bilme becerisi
PÇ-14
Temel tıp kavramlarını anlama ve öğrenme becerisi
PÇ-15
Verileri analiz edebilme, değerlendirebilme, deney yapma ve tasarlama becerisi
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
#
ÖÇ-1
PÇ-1
4
PÇ-2
5
PÇ-3
5
PÇ-4
4
PÇ-5
3
PÇ-6
2
PÇ-7
4
PÇ-8
5
PÇ-9
5
PÇ-10
4
PÇ-11
5
PÇ-12
4
PÇ-13
4
PÇ-14
4
PÇ-15
4
AKTS(ECTS) / İş Yükü Tablosu
Etkinlik türü
Etkinlik Sayısı
Etkinlik Süresi
Toplam İş Yükü
Sunum / Seminer Hazırlama
1
5
5
Ders süresi(sınav haftası dahildir: toplam ders saati)
16
2
32
Ara Sınav 1
1
4
4
Yarıyıl Sınavı
1
7
7
Sınıf dışı ders çalışma süresi(ön çalışma, pekiştirme)